Working at bébé-jou

Atelier 49 Nederland bv is een onafhankelijk Nederlands familiebedrijf dat sinds 1967 succesvol is in het maken van kunststof babyverzorgingsproducten en deze wereldwijd exporteert. Onze producten zijn vooral bekend onder de merknamen bébé-jou, LUMA babycare, Koelstra en Little Company. Met onze merken zijn wij marktleider in de Benelux en toonaangevend in Europa. Binnen onze vestiging in Staphorst werken 60 medewerkers. 

Voor onze afdeling productontwikkeling zijn wij op zoek naar een


Industrieel ontwerper (Fulltime)

Samen met je collega ontwerpers ben je de bedenker van innovatieve concepten en ontwerp je succesvolle producten voor de babyindustrie. Je weet de vraagstelling uit de markt te vertalen naar ontwerpen die vernieuwend zijn op het gebied van design en vormgeving. Je bent betrokken bij verschillende ontwikkelingsstadia en zoekt als ontwerper naar technische oplossingen. Je richt je op creatieve technische oplossingen die aan de kwaliteitseisen van de productspecificaties voldoen zoals veiligheid, duurzaamheid, kosten en maakbaarheid.

De industrieel ontwerper:

  • Slaat een brug tussen techniek, commercie en gebruik en kan een concept productierijp maken; 
  • Onderhoudt contacten met een multidisciplinair team waaronder collega's en externe partijen gedurende conceptontwikkeling en productontwikkeling;
  • Analyseert en controleert de technische haalbaarheid van het design, gebaseerd op factoren zoals maakbaarheid, materiaal, sterkte en stijfheid, functionaliteit, bruikbaarheid, duurzaamheid, productiemethoden en kosten;
  • Vertaalt het conceptuele ontwerp in 3D en aanvullende specificaties;
  • Is creatief, heeft oog voor detail en draagt verbetervoorstellen aan;
  • Werkt nauw samen met technische inkoper(s) om de haalbaarheid te garanderen;
  • Werkt samen met de kwaliteitsmanager om het product aan kwaliteitseisen te laten voldoen.

Functie-eisen:

  • HBO/WO-opleiding;
  • 2 tot 3 jaar werkervaring als productontwikkelaar;
  • Beschikken over bepaald expertisegebied met betrekking tot technologie of productietechnieken (bijvoorbeeld kunststoffen, spuitgieten, matrijzen maken);
  • Ervaring met constructies van kunststoffen en metalen;
  • Begrip van maattolerantie, analyse en berekeningen voor de sterkte en stijfheid van onderdelen;
  • Ervaring met technische tekeningen opgemaakt in het programma SolidWorks;  
  • Vernieuwend, ambitieus, zorgvuldig en zelfstandig;
  • Goede communicatieve vaardigheden (geschreven en gesproken) zowel in het Nederlands als in het Engels;
  • Reizen binnen Europa en Azië behoort tot de mogelijkheden.


Reageren
Op zoek naar uitdagend werk en ruime ontwikkelingsmogelijkheden? En voldoe jij aan bovenstaand profiel? Kom dan ons team versterken! Stuur voor 11 september 2020 je motivatie en CV naar Laura Westerveen, P&O Adviseur ([email protected]).

Voor meer informatie over deze functie kun je via telefoonnummer (0522) 464 182 of per mail contact opnemen met Jolanda Pathuis ([email protected]).

 

Meewerkend Chef Spuitgiet

Als meewerkend chef spuitgiet ben je verantwoordelijk voor processen en kwaliteit van de afdeling spuitgiet. In deze functie werk je nauw samen met de productieplanner, kwaliteitsmedewerker en productiemanager. Je wordt aangestuurd door de productiemanager. Het doel van deze functie is dat de efficiency, continuïteit en kwaliteit van het productieproces wordt gewaarborgd. Dit doe je door samen met je medewerkers de machines op de juiste wijze in te stellen, maar ook door het ombouwen en wijzigen van procesinstellingen wanneer dat nodig is. Daarnaast ben je aanspreekpunt voor de operators van de afdeling spuitgiet en medewerker magazijn. Met jouw team zorg je voor een maximale output van de machines met producten die voldoen aan hoge kwaliteitsnormen en een schoon en geordend magazijn. Kortom, een verantwoordelijke en afwisselende baan!

De meewerkend chef spuitgiet:

  • Draagt zorg voor het realiseren van de productieplanning;
  • Verricht alle voorkomende werkzaamheden binnen het productieproces;
  • Heeft een sterke behoefte om productief te zijn;
  • Is resultaats- en kwaliteitsgericht;
  • Draagt verbetervoorstellen aan om processen te verbeteren;
  • Is gedreven om successen te behalen;
  • Denkt voortdurend na om processen efficiënt en effectief in te richten;
  • Kan medewerkers aanspreken en motiveren;
  • Is zelfverzekerd, ijverig en vol van energie.

Functie-eisen:

  • Afgeronde technische MBO-4 opleiding, VAPRO SPG I & II;
  • Minimaal 1- 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Technische affiniteit met betrekking tot het werken met machines;
  • Communicatief vaardig, kunnen plannen en organiseren;
  • Betrouwbaar, flexibel en proactief;
  • Stressbestendig, accuraat en doelgericht;
  • Goede beheersing van Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Bij voorkeur in bezit van autorijbewijs en hef- en reachtruck certificaat.

Wat wij je bieden:

  • Een fulltime baan;
  • Een jaarcontract met zicht op een vaste aanstelling;
  • Een marktconform salaris;
  • Ruime ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Uitdagend werk binnen een leuk team.
     

Voldoe jij aan bovenstaand profiel en lijkt het je leuk onze afdeling spuitgiet te komen versterken? Stuur dan uiterlijk 26 augustus 2020 je motivatie en CV naar onze P&O adviseur Laura Westerveen ([email protected]).

Voor vragen over deze vacature kun je via 0522-464182 contact opnemen met André Banda, Productiemanager.

 

Business Unit Manager

Ben je commercieel gedreven, communicatief sterk en haal jij energie uit het aansturen van medewerkers? Als Business Unit Manager ben je een teamplayer en weet daarnaast ook een duidelijk commerciële koers te varen. Onze 4 merken zijn verdeeld over 2 Business Unit Managers.  Je rapporteert aan het MT.

Werkzaamheden:

  • Ontwikkelen van strategie en realiseren van omzetgroei;
  • Opstellen van een salesplan en targets;
  • Bekendheid van de merken van Atelier 49 vergroten;
  • Benaderen en bezoeken van potentiele klanten;
  • Onderhouden van contact met bestaande klanten;
  • Samen met de medewerker marketing marketingplannen opstellen;
  • Aansturen en coachen van medewerkers van de business unit;
  • Optimaliseren van (kosten) efficiency van de afdeling Sales.

Functie-eisen:

  • HBO werk en denkniveau;
  • Affiniteit met de babymarkt/babyproducten;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord- en geschrift;
  • Kennis van Duitse taal is een pre;
  • Ervaring met leidinggeven;
  • Krijgt energie van het behalen van doelstellingen;
  • Zelfstandig en proactief;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in vergelijkbare functie.

Wat wij je bieden:

  • Een jaarcontract met zicht op een vaste aanstelling;
  • Een marktconform salaris;
  • Bonusregeling;
  • Auto van de zaak;
  • Ruime ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Uitdagend werk binnen een leuk team.

 

Voldoe jij aan bovenstaand profiel? Kom dan ons team versterken! Stuur je motivatie en CV voor 1 september 2020 naar Laura Westerveen, P&O Adviseur ([email protected]).